Cupping massage

Cupping massage is een bindweefsel massage en wordt zowel preventief als curatief toegepast. Er wordt met een cup een vacuum gecreëerd op de huid waarna vervolgens met de cup over de huid heen en weer wordt bewogen. Afhankelijk van een klacht kan de cup ook worden geplaatst op specifieke aandachtspunten.

Cupping is dan ook zeer geschikt om triggerpoints (beter bekend als knopen) te behandelen. Het plaatsten van de cups zorgt voor activering van de bloed- en lymfestroom met als gevolg een verbeterde doorbloeding. Dit zorgt voor een betere aanvoer van voedingsstoffen en versnelde afvoer van gifstoffen.  De eerste paar behandelingen kunnen gevoelig zijn doordat het onderliggende weefsel verstoord is. Hoe verstoorder het gebied hoe beurser het gevoel kan zijn. Na een behandeling is het normaal dat het behandelde gebied enkele dagen gevoelig kan zijn. Cupping werkt door in de diepte en er kunnen dan ook rode tot blauw/zwarte plekken te zien zijn na de behandeling. Deze zullen na een aantal dagen, of in het ergste geval na uiterlijk 2 weken, weer verdwijnen.

Deze vorm van behandelen bestaat al enkele duizenden jaren en is waarschijnlijk een van de eerste methoden van genezend behandelen in de Chinese geneeskunst hoewel het in de westerse geneeskunst als alternatieve geneeswijze wordt gezien.

Cupping wordt toegepast bij:

• Depressiviteit
  • Pijnklachten van de schouder en rond het schouderblad
  • Frozen shoulder
  • Lage rugklachten
  • Hoofdpijnklachten
  • Pijnklachten Quadriceps
  • Gezwollen knie
  • Chronische darmklachten en obstipatie
  • Blaasontsteking
  • Leverproblemen
  • Hamstringblessure

Tarieven Cupping massage

• 30 minuten € 30,00
  • 45 minuten € 40,00
  • 60 minuten € 50,00

Wilt u een afspraak maken, meer informatie over de massages of tarieven, neem gerust contact op.