Dorn Therapie

De Dorn methode is een zachte wervel en gewrichtsbehandeling waarbij scheefstand van het bekken en de wervelkolom op een zachte manier wordt gecorrigeerd.

De basis van Dorn Therapie is altijd het corrigeren van beenlengte verschil. Vrijwel iedereen heeft beenlengte verschil wat kan  variëren tot wel 4 centimeter. Meestal wordt beenlengte verschil veroorzaakt door ruimte in het heupgewricht. Benen zijn de steunpilaren van het lichaam. Als de benen niet even lang zijn dan kan dat leiden tot scheefstand van het bekken en de wervelkolom met als gevolg dat er chronische klachten kunnen ontstaan zoals rug, heup en knieklachten, scoliose en zelfs blaas, maag en darmproblemen. Beenlengte verschil kan meerdere oorzaken hebben zoals vertillen, een val, een misstap, maar vooral een verkeerde zithouding.

Bij de Dorn methode wordt beenlengte verschil gecorrigeerd door de ruimte binnen het heup, knie of enkelgewricht te verminderen. Nadat het beenlengte verschil is verholpen worden de wervels op een voorzichtige manier in hun juiste positie geduwd. Correcties van de wervels gebeuren altijd met pendelende beweging van armen en benen.

Omdat bij Dorn Therapie ook alle zenuwuiteinden van de wervelkolom behandeld worden heeft het ook een gunstig effect op alle organen.

Dorn Therapie is in combinatie met een Bruess Massage.

Wat is een Breuss Massage?

Breuss Massage is een massage van de rug die gericht is op het rekken van de wervelkolom zodat de tussenwervelschijven meer ruimte krijgen en daardoor meer kans krijgen op herstel. De massage wordt op een zachte rustige manier uitgevoerd en geeft hierdoor een diepe ontspanning. De massage kan voor of na de Dorn behandeling toegepast worden, dat is afhankelijk van de spierspanning.

Wanneer Dorn Therapie?

• Hoge en lage rugklachten
  • Nek en schouderpijn
  • SI-gewrichtsklachten
  • Kyfose, Lordose en Scoliose
  • Darm en blaas problemen
  • Chronische vermoeidheid
  • Bekkenscheefstand
  • Beenlengte verschil
  • Hoofdpijn

Een Dorn Therapie-behandeling met een Bruess Massage duurt ongeveer 60 minuten. Het tarief voor deze behandeling is € 55,00.

Neem gerust contact op voor meer informatie over de behandeling of het maken van een afspraak.